Odelia

Navn
Profil 
Produktdesign
Pakning
Web
Reklame
Markedsmateriell
Retail
Art Direction

 

Oljeeventyret

Odelia er historien om et norsk oljeeventyr som startet da en gruppe Østfold-bønder ønsket å videreutvikle produksjon av raps som et nytt og lønnsomt satsingsområde. Forut for Odelia var ikke rapsolje ansett som et husholdningsprodukt. Gjennom å utfordre etablert kategorispråk for olje ble et nytt flaskedesign og grafisk formspråk tatt frem. Dette skapte en sterk kontrast, styrket betalingsvilje og plasserte Odelia som et sunnere alternativ. Slik skapte Odelia aksept for rapsolje i husholdningene og et marked hvor Odelia markedsleder for olje.

14-148-681Naturell flaske6.tif.png
 
 
Asset 36.png
Asset 40.png
Asset 38.png
 
 
14-148-697 baking flaske 6.tif.png
Odelia_05-6725.jpg
Previous
Previous

Smaksriket – En øko-logisk merkevare

Next
Next

Marawell Hotels – Sømløst og personlig