
Revitalisering av Brelett
Kunde: Fjordland – Kategorisjef: Ole Rise
Leder Kategori- og Kundeutvikling: Irene Wegner Adolfsen
Panorama Design: Merkevarestrategi, pakningsdesign, emballasjedesign, art direction, motion design
Illustratør: Arild Sæther
Den kjente og kjære Brelett-dama er tilbake på sykkelen, men denne gangen med en moderne og emosjonell vri. Brelett lanserer et nytt pakningsdesign som fokuserer på den gode følelsen av å velge Brelett.
Modernisering for en ny generasjon:
Det nye visuelle universet er en del av en større strategi for å modernisere Brelett-merkevaren og gjøre den mer relevant for dagens forbrukere. Revitaliseringen er utført av Panorama Design.
Fokus på følelser:
"Brelett-dama og Brelett-sangen er sterke merkemarkører som vi ønsket å bruke mer aktivt," sier Ole Rise, Kategorisjef hos Fjordland. "Vi ønsker å rette søkelyset mot den gode følelsen man får av å velge Brelett, i stedet for å fokusere utelukkende på ingredienser og funksjonalitet."
Samtidig bevarer vi essensen:
"Helhetsinntrykket er beholdt," fortsetter Rise. "Brelett er den samme gode margarinen, men med en mer moderne og emosjonell appell."
En mer fremtredende Brelett-dame:
"Brelett-dama spiller en mer sentral rolle i det nye designet," sier kreativ leder Nichlas Tangen i Panorama Design. "Hun er mer fremtredende på emballasje og i kommunikasjon, og nynner Brelett-sangen som mange av oss kjenner og som underbygger den gode følelsen av å velge Brelett".
Gjenkjennelig og personlig:
"Det var viktig for oss å bevare det sterke fjernsignalet som Brelett representerer med den røde boksen," sier Tangen. "Det nye designet gjør at Brelett fortsetter å være lett gjenkjennelig i hylla som den store røde blokken."
En ny payoff og en ny font:
Den nye payoffen, "Lett å like, lett å smøre", underbygger den nye retningen for merkevaren. En ny, mer personlig og leken typografi er også valgt for å gjenspeile denne retningen.
"Vi ser frem til å se hvordan den nye Brelett-identiteten blir mottatt av forbrukerne," avslutter Rise.